صفحه ها
دسته
وبلاگ هاي مذهبي
لینک های مذهبی
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 427786
تعداد نوشته ها : 744
تعداد نظرات : 84
Rss
طراح قالب
GraphistThem253

سی سال امامت نماز جمعه تهران

به مناسبت 28 دی 58 اولین نماز مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:  www.khamenei.ir

 

يکشنبه بیست و هفتم 10 1388
منبع:  www.khamenei.ir
شنبه نوزدهم 10 1388
پنج شنبه هفدهم 10 1388
تصاویر: محرم در کربلا





















































سه شنبه هشتم 10 1388

نصب پرچم سیاه بر روی گنبد امام حسین(ع)

با آغاز ماه محرم و همچون سال‌های گذشته پرچم سیاه بر روی گنبد امام حسین(ع) نصب شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ در مراسمی که با حضور شخصیت‌های برجسته شهر کربلا و باقی شهرهای عراق در حرم امام حسین(ع) انجام شد، پرچم سیاه بر روی گنبد امام حسین(ع) نصب شد.

پرچمی که در طول سال بر روی گنبد امام حسین(ع) وجود داشت به رنگ قرمز بود اما با شروع ماه محرم الحرام و همچون سال‌های گذشته پرچم سیاه که تا ماه صفر بر روی گنبد قرار می‌گیرد، نصب شد.

 پرچم و حرم امام حسین

پرچم و حرم امام حسین

 

پرچم و حرم امام حسین

 

پرچم و حرم امام حسین

شنبه بیست و هشتم 9 1388

راننده جوانمرد

يکشنبه بیست و چهارم 8 1388

راننده جوانمرد

شنبه بیست و سوم 8 1388
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
الشیخ حسان أبو جابر - 1943 القدس
 
.
 
الشیخ محمد علی جابر - 1943 القدس
 
.
 
طلاب یرتدون الملابس فی الکلیة العربیة فی القدس - 1943
 
.
 
لورد أکسفورد یتحدث إلى الطلاب - 1943
 
.
 
أیار/ مایو 1948 فی القدس
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
.
 
 
منبع:موعود
دسته ها : عکس مذهبی
پنج شنبه هفتم 8 1388
سه شنبه بیست و هشتم 7 1388
 تصاویر مراحل پایانی بازسازی سرداب سامرا
سرداب مقدس، زیرزمینى است در سامرَا، کنار مزار امام هادى و امام حسن عسکرى(ع) آن سرداب محل زندگى وعبادت امام هادى و امام حسن عسکرى و حضرت مهدى(ع) بوده وتمام دیدارها با حضرت مهدى(ع) در زمان پدرش در همین منزل و سرداب انجام مى گرفته است.

به گزارش شیعه آنلاین،‌ خانه امام عسکرى (ع) همانند دیگر خانه هاى عراق، شامل غرفه اى براى مردان، غرفه اى براى زنان و سرداب بوده که سرداب نیز شامل غرفه هایى براى مردان و زنان بوده است ودر تابستان از شدت گرما به این سرداب پناه مى برده اند. مقدس شمردن آن سرداب از سوى شیعیان موجب شدکه دشمنان اهل بیت، شیعیان را متهم کنند بر اینکه آن ها مى گویند امام زمان در این سرداب مخفى شده است اما شیعیان از چنین اعتقادى منزه هستند. شیعیان سرداب را به این دلیل مقدس مى شمارندکه محل زندگى ونیایش سه امام معصوم، همچنین محل زندگى حضرت حکیمه خاتون ونرجس خاتون بوده است.


و اما موقعیت کنونی سرداب سامرا: امروزه هرکس از هر نقطه شهر سامرا به مرکز شهر نگاه کند، دوگنبد با شکوه مى بیندکه یکى از آن ها باکاشى هاى طلایى براق و دیگرى باکاشى هاى رنگى زیبائى پوشیده شده است. هر یک از این گنبدها به ساختمان مستقلى تعلق دارند. گنبد بزرگ طلایى بر بالاى ضریح مطهرکه مرقدهاى مقدس امام دهم (ع) و امام یازدهم(ع) در آن جاى دارد، قرارگرفته است. ولى گنبدهاى کوچک بر بالاى ساختمان مسجد جامع شهر ساخته شده است. ساختمان حرم مطهر به شکل مستطیل وساختمان مسجد جامع به صورت مستقل از ساختمان حرم، ولى متصل به صحن حرم است وسرداب غیبت درست در زیر ساختمان مسجد قرارگرفته و در طول تاریخ بارها در بنا و بخش هاى مختلف آن تعمیرات و تغییراتى انجام شده است.


 


سرداب غیبت از جمله سرداب هاى عمیقى است که در زیر یک لایه سنگى حفر شده و در کل داراى سه قسمت عمده است: یک غرفه شش ضلعى، یک غرفه مستطیل کوچک و یک غرفه به شکل مستطیل بزرگ توضیح بیشتر آنکه غرفه مستطیل بزرگ در میان مردم به مصلاى مردان و غرفه مستطیل شکل کوچک به مصلاى بانوان، معروف است. این بخش ها با دو راهرو بلند و طولانى به یکدیگر مربوط مى شوند یعنى یک راهرو طولانى مصلاى مردان و مصلاى زنان را به هم وصل مى‌کند و یک راهرو طولانى دیگر بین مصلاى مردان و غرفه شش ضلعى وجود دارد.


همچنین این بخش هاى سه گانه هر یک از طریق روزنه اى کوچک و طولانى که از قسمت هاى فوقانى دیوار آغاز شده، تا پایین ترین حد دیوار بیرونى مسجد جامع امتداد مى‌یابد و نور و هوا دریافت مى کند. پلکانى که راه ورود و خروج سرداب است و به غرفه شش ضلعى منتهى مى شود داراى بیست پله است. ورودى این پلکان و سرداب در داخل ساختمان مسجد و بر دیوارى قرارگرفته که ورودى نماز خانه نیز در آن واقع است.


 


طول مصلاى مردان پنج متر وهشتاد سانیمتر و عرض آن سه متر و پنجاه سانتمتر است. در ضمن طول مصلاى زنان چهار متر و شصت سانتى متر و عرض آن سه متر است. طول راهرویى که مصلاى مردان و زنان را به هم مربوط مى سازد، چهار متر است. طول روزنه اى که نور غرفه شش ضلعى را تأمین مى کند، حدود شش متر و طول روزنه اى که نور مصلاى زنان را تأمین مى کند، چهار متر وپنجاه سانتیمتر است. در انتهای غرفه مستطیل شکل یعنى انتهاى همان مصلاى مردان، یک در چوبى که معروف به باب غیبت است وجود دارد. در پشت این در اتاق کوچکى قرار داردکه طول آن یک متر وپنجاه سانتیمتر است. این اتاق به نام محل غیبت شهرت پیدا کرده است که در حقیقت بخش مکمل غرفه مستطیل شکل بزرگ محسوب مى شود ودر جلوى آن حفاظ مشبکى است که آن را از بقیه غرفه جدا مى کند. چاه معروف به چاه غیبت هم درگوشه اى از همین اتاق قرار دارد.


اشاره به این نکته نیز خالى از فایده نیست که این سرداب در جهت غربى صحن عسکری(ع) به سمت شمال واقع شده و در طول تاریخ اصلا حات و تعمیرات زیادى در آن انجام گرفته است. همیشه در موقع تعمیر و ترمیم بارگاه عسکریین (ع) در ساختمان سرداب نیز تغییرات و اصلاحاتى به عمل آمده است به عنوان مثال در زمان هاى گذشته از داخل بارگاه عسکریین(ع) ازکنار مرقد حضرت نرجس خاتون به سرداب مى رفتند و این وضع به همین صورت تا سال 1202ق ادامه داشت و در این سال احمد خان دنبلى براى سرداب، راهى جداگانه از طرف شمال باز کرد و راه سرداب از طرف روضه عسکریین(ع) را مسدود نمود و صحن سرداب را جداگانه ساخت که تقریبا از یک فضاى بزرگى به طول 60 متر و عرض 20 متر برخوردار است. بنابراین اگر درکتاب هایى چون مزار شهید اول، اعمال و دعاهاى مربوط به زیارت این همه امام دریک مکان ذکر شده است علت آن است که در زمان سابق راه سرداب نیز از پشت حرم عسکریین(ع) در یک ساختمان بوده است، لذا پس از زیارت عسکریین(ع) بلافاصله زیارت امام زمان(ع) و سپس زیارت حضرت نرجس خاتون ذکر شده است.


 


در هر حال این سرداب در طول تاریخ به اندازه اى مورد توجه مردم بوده است که در آن آثار ارزشمندى از منبتکارى و کاشى کارى و سایر هنرهاى معمارى به کار رفته است. از جمله این اشیاء درِ چوبى نفیسى است که از دوران خلافت عباسیان به جاى مانده است و از ویژگى هاى هنرى وتاریخى ارزشمندى برخوردار است.

يکشنبه بیست و ششم 7 1388

 

 

منبع:http://mouood.org

شنبه بیست و یکم 6 1388

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:www.khamenei.ir

يکشنبه پانزدهم 6 1388

 

 

 

 

 

 

منبع:www.khamenei.ir

يکشنبه هشتم 6 1388

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:www.khamenei.ir

دوشنبه پنجم 5 1388

 

 

هست خاموشی‌ات پر از فریاد

در تو آرامشی است طوفانی

«الذی انزل السکینه» تو را

کرده سرشار از فراوانی

سه شنبه بیست و سوم 4 1388
X